petak, 12. travnja 2013.

Danas kada postajem pionir

Dajem časnu pionirsku riječ:
Da ću marljivo učiti i raditi
poštovati roditelje i starije,
i biti vjeran i iskren drug,
koji drži danu riječ;
Da ću voljeti našu samoupravnu domovinu
Socijalističku Federativnu Republiku Jugoslaviju
Da ću razvijati bratstvo i jedinstvo
i ideje za koje se borio drug Tito;
Da ću cijeniti sve ljude svijeta
koji žele slobodu i mir!

Ako maknemo eSeFeeRJot, Vođu i ideologiju, zanimljive su se vrijednosti promicale. Posebno su mi zanimljiva posljednja dva stiha: Cijenit ću sve ljude svijeta koji žele slobodu i mir. Slobodu i mir.

Ne znam za vas kada ste bili klinci, ali meni su te riječi zaista nešto značile. Biti vjeran i iskren drug, držati danu riječ, cijeniti sve ljude svijeta, sloboda i mir... Ok. Malo sam fušao u poštovanju i učenju, ali šta sad? :-)

Zaista me zanima kako bi danas glasila "pionirska zakletva" u skladu s trenutnim vrijednostima koje se promiču, ne više kroz zakletve, nego kroz reklame, mainstream kulturu i selfhelp mitologiju.

Možda ovako nekako:

Danas kada ne postajem ništa
jer sam oduvijek bio ja i samo ja
Nikome ne dajem ništa
(Časna riječ!? Buaha-haha-ha!)
Ne preuzimam nikakve odgovornosti
nit' obaveze
Učit ću i raditi ako mi se da
Roditelje i starije nabijem na kurac
Vjeran i iskren drug? Da, da, a-ha...
(Dana riječ!? Buaha-haha-ha!)
I zaklinjem se da ću do kraja života
voljeti i cijeniti samo svoje najdraže dupe.

Slobodno nadopišite svoje verzije, za inspiraciju evo jedne ovdje, a ukoliko niste ubrali link na fotki, evo teksta o današnjem primanju u pionire da ne bi pomislili da se to više ne radi. :-)

3 komentara:

  1. nitko danas ne voli zapravo svoje najdraže dupe. Vole se STVARI, PREDMETI, trpaju se kroz sve otvore u sebe jer se ne voli sebe.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja neznam nikoga kome je bilo loše u ono vrijeme, ovo sada nije normalno...

    OdgovoriIzbriši
  3. ja isto ne znam nikog kome je bilo lože onomad. Mi osobno smo imali dva auta uvijek, dva stalna dobro placena posla, ljetovanja, te na kraju price i caffe bar Set na Vežici. Sve...SVE je ošlo ukurac 1991. o Hrvatska Nakupino, jebi se

    OdgovoriIzbriši