utorak, 5. veljače 2013.

Tko tebe knjigom, ti njega sjekirom!

Elem, eto lijepih vijesti u mene, a ne grickam uši gumene!

Sjekiru je uspješno na engleski prevela Petra Pintarić pa sam je objavio na Smashwords-u kao pilot da vidim kako to ide kada su u pitanju pare, a prije nego puknem cijelu zbirku gore. Sanja je zbigecala naslovnicu, a ja sam danas zaprimio obavijest o tome da je The Axe uvrštena u Premium catalog što znači da će uskoro biti distribuirana na sve veće platforme za prodaju e-knjiga. (Amazon sam izostavio iz distribucije jer imaju nekakvih nesporazuma sa Smashwords-om pa ću na Amazon sam dignuti priču.) Cijenu samo stavio 0,99 $ kao, ono, dolar za priču. Nije puno. Mikrodonacija autoru. Na prodaju priča na komad bio sam inspiriran zlikovcima iz Comma Pressa koji su na Amazon digli masu svojih autora u ovoj simpatičnoj formi singlice. Njihove pak cijene neću komentirati. 2,99 $ po priči? Ne razumijem koja im je logika, ali sam primjetio da cijene njihovih e-izdanja stalno rastu. Valjda znaju što rade. Upetljao sam se u izradu kupona, a savladao sam i izradu stila za formatiranje teksta prije dizanja na Smashword što će mi uvelike olakšati rad na ostalim publikacijama. Kuponi su besplatni promotivni kodovi koje izradite za svoju knjigu i šaljete ih okolo onima kod kojih se grebete za snošaj ili za recenziju ili za oboje (poso i zadovoljstvo). Ako imate prijatelje ili rodbinu, za njih možete izraditi kupone s popustom koji vam se čini prikladan. Za prijatelje vrlo vjerojatno veći, a za rodbinu manji. To ovisi potpuno o želji autora. Što se tiče stila tj. formatiranja, Smashwords ima neka pravila koja treba usvojiti čim prije u proizvodnom procesu, ali kada ih se jednom savlada - proizvodnja e-izdanja postaje rutina. Što bi rekli - ništa lakše!

Slijede mi koraci učenja o marketingu. Prvo mi je poslati promotivne kodove svima kod kojih se grebem za snošaj ili za recenziju ili za oboje. Znate kako to ide. A onda možda, ali samo možda, pročitam i Smashword-ov vodič za marketing. Znate kako to ide...

U međuvremenu sam malo eksperimentirao s Kobo čitačem na iPad-u i mogu reći da je aplikacija prokleto dobro napravljena za dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama. Morat ću još provjeriti kako će raditi s Amazonom i Kindle reader-om i kod Apple-a, ali Kobo definitivno razbija po pitanju poticanja čitanja i širenja informacija o čitanom i pročitanom. Može se "objaviti svemiru" da čitamo neku knjigu preko FB-a ili Twittera i Kobo automatski zalijepi link koji vodi direktno na tu knjigu, a onda ste samo "one click away" od kupnje. Puno jače od Lokotarove mantre: "A samo danas možete po izuzetno povoljnim cijenama..." :-) Na FB-u se pojavi čak i naslovnica knjige. Što je još bolje, može se selektirati tekst iz knjige i podijeliti citat na Twitteru (na FB-u ne može, ali ako imate povezane profile FB-a i Twittera, to se dogodi automatski) što opet rezultira linkom koji vodi direktno na knjigu i objavom naslovnice na FB-u s izravnim linkom. Zastrašujuće moćno marketinško oruđe.

Što se tiče Smeća, od 7. 1. do danas (dakle skoro mjesec dana), bez ikakve reklamne pompe (podijelio sam link nekoliko puta na FB-u i Twitteru) skinuto je 53 puta. Na Goodreads sam isto dignuo Smeće kad već postoji ta opcija pa se i tamo može skinuti ili čitati on-line. Na toj mreži je zanimljivo to što je kontakt između čitatelja i pisaca direktan. Tako sam saznao da dotična gospođa iz Čikage čita Smeće, a jedna druga iz Maassluis-a se predbilježila za čitanje. Totalni hit! Ne znam što bi bilo potrebno napraviti da jedan od onih 200 primjeraka tiskanih u Zlatka dođe u Čikago kod dotične gospođe. Mislim čak ni da Sin Zeusov nema tu moć. Osim na Smashwords-u, Smeće se može skinuti na Kobo-u i na Barnes&Noble-u (čitač Nook). Kažu da je još dostupno na Sony-u i na Apple-u, ali to nisam mogao pronaći.

Također sam naletio preko FB-a na kolegicu Korneliju Kozar koju sam prije nekoliko godina upoznao preko Korine od Katapulta. Piše joj u profilu "freelance writer". Pitam ja nju da što joj to znači, a ona meni da malo prosurfam. Pošteno. Tako sam saznao da K.K. ima puno više iskustva od mene u objavljivanju e-knjiga. Provjerite njen profil na Amazonu. Impresivno. Barem za mene. :-) I poticajno. Svaka čast K.K!

Služimo narodu!

Broj komentara: 9:

  1. run to the bedroom, in the suitcase on the left you'll find my favourite AXE!!!

    :)

    bravo kapidžiću! utri put nama anemičnima. tko zna, možda za par godina gledamo sjekiricu s vigom mortensenom kao kapuzom i robert duvallom kao onim drugim tipom.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A tu je i Monikabeluči kao posječeno drvo sa sisama!
      Bravo imenjače!

      Izbriši
  2. Vigo kao Kapuz. Ultimativna pobjeda!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. može i zigo mortensen isto! hehehehe

      Izbriši
    2. :))) Ali to smo već imali.

      Izbriši
    3. Morgenstern. Kapuz Morgenstern. Uveo kupone za priču na Velika kola. :)

      Izbriši
  3. Gle... svaka cast! Stvarno! Malo i zavidim cak sto nemam vremena za sve to. Pogotovo je cool ovo sa Smecem.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala brate Žmiriću! Ako ti zazubice dovoljno narastu, častim večerom. :-)

      Izbriši